Repülőtér

Légi forgalom és légszennyezés

Bár a pandémia erősen rányomta bélyegét a légi forgalomra, de 2021-től ismét emelkedő trend figyelhető meg a légi közlekedést igénybe vevők számát tekintve. A forgalom növekedés jelentős hatással van a repülőterek és azok környezetében lévő épületekben (hotelekben, irodákban) érzékelhető levegőminőségre.

repuloter-01

Részecske- és molekuláris szennyezés a repülőtereken

Nem csak a repülőgépek felelősek a repülőterek légszennyezéséért. Az e helyek körüli közúti forgalom sűrűsége, valamint az utasok és az áruk mozgatásához szükséges buszok és teherautók aktivitása szintén nehézséget okoznak. A szennyezés fő forrása részecske jellegű: a kerozinnal és a dízelmotorokkal működő hajtóművek egyaránt finom részecskéket bocsátanak ki az égés során. Más gáznemű szennyező anyagok is befolyásolhatják a levegő minőségét és egészségét: szénhidrogének, acetaldehidek, nitrogén-oxidok (NO, NO2, NOx), de az ózon is. Az épületekben más légbomlási források is hozzáadódnak: az éttermi területek szaga és füstje, különféle típusú aldehidek.

Biztosítja emberek millióinak könnyű légzését

A főbb repülőterek, amelyek valójában az átlagosnál magasabb légszennyezettséget mutatnak, nem csak a szennyezett levegő kibocsátásának csökkentésén, de a beltéri levegő minőség javításán is dolgoznak. Tucatnyi nagy repülőtér, amelyeket az ACNUSA (repülőtéri zavarokat kezelő testület) irányít, kötelesek bevezetni az ellenőrzésére szolgáló eszközök használatát. A belső teret szellőző- és légkondicionáló rendszerekkel látták el, amelyek kiszűrik a káros szennyeződéseket. A marseille-provence-i repülőtér, amely a forgalom szempontjából a harmadik francia repülőtér (Párizs kivételével) és évente több mint nyolcmillió utast fogad, szintén az általunk képviselt gyártó szűrőit választotta.

Légszűrők és az energiaszámla szabályozása

A légkezelő egységek szellőztetnek és a szabad szemmel láthatatlan finom részecskék (PM1, PM2,5, PM10) eltávolításán dolgoznak. Aktív szénszűrőkkel is felszerelhetők a molekuláris szennyeződés kiküszöbölésére. Marseille-ben például a repülőtér 85 légkezelő egységgel és közel 400 ventilátoros egységgel rendelkezik, amelyekhez számos különálló légszűrőt használnak. Ezek szűrik a levegőt a terminálokban és specifikusabb területeken, például számítógépes helyiségekben, műszaki helyiségekben és alállomásokon. A gyártónk általi vizsgálat feltárta a szűrők helyes megválasztásának pénzügyi, energetikai és környezeti hatásait. A választott szűrési megoldással, az energiahatékonyság és a nagyobb szűrőfelületek révén az energia számlák végösszege jelentősen csökkenthető.