2016 decemberében megnyitotta kapuit az új HILTON AMSTERDAM SCHIPHOL szálloda. A hotel 433luxus lakosztállyalrendelkezik, ezen kívül 25 közösségi termet kínál, köztük egy 640 fős báltermet, valamint Schiphol legnagyobb konferenciaközpontját.
A szálloda teljes mértékben a vendégek kényelemére összpontosít. Ennek biztosításának érdekében a szállodának számos „brand standard”-nek és egyéb előírásnak kell megfelelnie. Bert Tenthof, a Hilton Schiphol főmérnökeígy nyilatkozott: „A „brandstandard-ek” azok a követelmények, amelyeket központi irodánk állított össze, ezeknek minden Hilton szállodának meg kell felelnie. Ez nemcsak az ételek minőségét és a szobák állapotát és felszereltségét érinti, hanem az beltéri klímát és a világítást is. Rendszeresen ellenőrzik, hogy megfelelünk-e ezeknek a magas követelményű előírásoknak. A kiváló beltéri levegőminőséget egy csúcsminőségű épületfelügyeleti rendszer biztosítja, mely a légkezelő berendezések, valamint a világítás és a biztonsági rendszerek működéséért is fele. Mindent megteszünk, hogy vendégeink közérzete a lehető legkellemesebb legyen.”
A fenntartható vállalatirányítás fontos része a szervezeti céloknak
Annak ellenére, hogy a kényelem és a luxus a legmagasabb prioritás, a szálloda nagy erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy a CO2 kibocsátást a lehető legalacsonyabb szinten tartsa. Tenthof: „Egy példa erre a hő és hidegvíz tárolás. Talajvizet használunk energiatárolónak a talajban. Annak érdekében, hogy kiszámíthassuk szállodáink környezetre gyakorolt hatását, a Hilton csoport kifejlesztette az ISO minősített Light Stay rendszert. Ez a rendszer monitorozza a gáz, víz és villamos energia felhasználást, valamint a hulladékgazdálkozást is. Az adatokról havonta riportolunk a központi iroda felé,és az összegyűjtött adatok segítségével folyamatosan fejlesztjük folyamatainkat és technológiánkat. Ez tekinthetjük egyfajta versenynek is a Hilton csoportban, hiszen a „legzöldebb” szálloda dolgozóit évente jutalmazzák.”

Tenthof hozzátette: „Felelősséget érzünk vendégeink és munkatársaink egészségéért. Ebben fontos szerepet játszik a beltéri levegő minősége. Annak ellenére, hogy minden minőségi előírásnak megfelelünk, szerettük volna látni, hogy tudunk-e még rajta javítani. Az AFPRO Filters mutatott beegy új típusú légszűrőt, tovább javítja a levegőminőséget, miközben csökkenti az energiafelhasználást és ezzel együtt a költségeket is”.
Maurice Gijzen, az AFPRO Filters vezető key account menedzsere elmondta: „Azt tanácsoltam a Hilton Schipholnak, hogy váltson az új PM1 részecskeszűrőre. Ennek a szűrőnek az előnye a kisebb kezdeti nyomásesés, így a kisebb légellenállás is. Ennek köszönhetően a légkezelőbenüzemelő ventilátor sokkal kevésbé leterhelt, így csökken az energiafelhasználás. Pusztán a régi levegőszűrő lecserélésével az energia megtakarítása akár 57% is lehet! További előnye a cserének, hogy a levegőminőség még jobb lesz.”
Jobb beltéri klíma alacsonyabb költségek mellett
Tenthof: „A megfelelő levegőszűrés elengedhetetlen az egészséges és kellemes beltéri klímához. Az új szűrők tökéletesen illeszkednek a CO2 kibocsátás csökkentési célokhoz. Ez egy igazi „win-win” helyzet számunkra.”
Tenthof pozitívan nyilatkozik az AFPRO Filters-szel való együttműködésről is: „Az AFPRO aktívan részt vett az új szálloda technológiáinak fejlesztésében. Deeztis vártam tőlük, mintrégi partnerünktől, hiszen már 37 éve dolgozunk együtt, nagy elégedettséggel, problémák nélkül. Az AFPRO Filters-szel csak jó tapasztalataink vannak, mind a minőség, mind a szolgáltatás terén.”
